0

نشست اعضای هیات مدیره کانون مربیان فوتبال ایران و رئیس فدراسیون فوتبال صبح امروز در دفتر رئیس فدراسیون برگزار گردید

بازدید 226

عزیزی خادم: از کانون مربیان فوتبال ایران حمایت خواهم کرد.

نشست اعضای هیات مدیره کانون مربیان فوتبال ایران و رئیس فدراسیون فوتبال صبح امروز در دفتر رئیس فدراسیون برگزار گردید.

در این نشست ابتدا آقای دکتر ذوالفقارنسب ضمن قدردانی از رییس فدراسیون برای برگزاری اولین جلسه با هیات مدیره کانون مربیان، ابراز امیدواری کرد پس از چندین سال بی برنامگی، فدراسیون فوتبال مبتنی بر برنامه حرکت کرده و پیله تنیده شده در عدم استفاده از نیرو‌های متخصص و کارآمد کنار زده شود.

دکتر ذوالفقارنسب در ایجاد مبدا تازه در مدیریت فوتبال کشور در دوره جدید مدیریت فدراسیون تاکید کرد و خطاب به ریاست فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال بر چهار محور بازیکن، مربی، مدیریت و تماشاچی استوار است و امیدوارم بر خلاف دوره قبل که ضعیف‌ترین دوره‌ی دانش افزایی فوتبال ایران بود، شما سرآغاز مدیریت نوین ورزشی باشید.

در ادامه سعید ناصری دبیرکل کانون مربیان فوتبال ایران با اشاره به تاریخچه تأسیس کانون مربیان به برخی اقدامات کانون در سالهای گذشته اشاره نمود. برگزاری منظم مجامع سالیانه، راه اندازی و چاپ نشریه تخصصی مربیان، تشکیل تعاونی مسکن مربیان فوتبال، شناسایی و تجلیل از مربیان برتر اقصی نقاط کشور در همایش های سالیانه، تجلیل از مربیان تاریخ ساز فوتبال ایران، فعالیت مستمر
و هدفمند کمیته های کانون از جمله موارد ذکر شده توسط دبیرکل کانون بود.

سپس دکتر عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال با ابراز خوشحالی بابت انسجام کانون مربیان بر نگاه مشارکت گرایانه همه بازیگران عرصه فوتبال تاکید و اعلام کرد: خیلی از اعضای هیات مدیره کانون مربیان، همکاران سابق و دوستان من هستند. ما در فدراسیون فوتبال از اتحادیه‌ها و کانون‌های صنفی فوتبالی دفاع می‌کنیم و به شخصه کمک به عضویت کانون مربیان در مجمع عمومی را پیگیری خواهم کرد.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: جایگاه مربی در فوتبال بسیار ارزشمند است و نباید برخی‌ها با تغییر چندین تیم در یک فصل این جایگاه را مخدوش کرده و عرصه را برای دیگر متخصصان این حوزه تنگ کنند. دوست داشتم خودم به دفتر کانون مربیان بیایم و در آینده‌ای نزدیک حتما این کار را خواهم کرد. از همه متخصصان از جمله دکتر ذوالفقارنسب می‌خواهم که در این برهه حساس از تیم ملی حمایت کنند. به قول افلاطون عادت بدترین ارباب یا بهترین خدمتکار است. تلاش می‌کنیم به روزمرگی دچار نشویم و با نگاهی توسعه محور فوتبال را شجاعانه در تمام کشور گسترش دهیم.

دکتر عزیزی خادم در پایان تاکید کرد: تلاش کردیم بهترین امکانات را برای تیم ملی در آستانه دیدار‌های مقدماتی جام جهانی فراهم کنیم. چرا که این تیم هم شایسته حضور در جام جهانی است و هم در حق آن اجحاف شده است.

در این جلسه مقرر شد فدراسیون فوتبال و کانون مربیان ایران در زمینه‌های آموزش، دانش افزایی و پژوهش همکاری مشترک داشته باشند.

حمید درخشان، حسین شمس، نادر فریادشیران، نیما نکیسا، فریده شجاعی، محمد مومنی، سیامک رحیم پور،ناصر فریادشیران، حسین رمضانی و مصطفی سفال منش از جمله اعضای حاضر در نشست بودند.

پس از سخنان رئیس فدراسیون و رئیس و دبیرکل کانون مربیان مباحثی بشرح زیر توسط سایر مسئولین کانون مطرح گردید:

فریده شجاعی رئیس کمیته بانوان کانون مربیان فوتبال ایران:

ضمن تبريك و آرزوي موفقيت و سربلندي
براي آقاي عزيزي خادم
ما مي دانيم كه ويترين ورزش كشور فوتبال و ما خانم ها مي دانيم كه ويترين فوتبال هم تيم ملي آقايان مي باشد اما باشناختي كه از آقاي عزيزي خادم در مدت ٤ سال همكاري در هيئت رئيسه فوتبال دارم مطمئن هستم مي توانند با توجه به رويكرد عدالت جنسيتي ، تاحدود زيادي در مورد فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلي بانوان نيز تعديل ايجاد كرده و با نگاه و نگرش مثبت ايشان به فعاليت دختران و زنان وحمايت از آنان بستر مناسبي براي آن ها فراهم نموده تا زمينه رشد و توسعه فوتبال زنان نيز فراهم گردد.
آقاي عزيزي خادم بدانند كه ما اعضاي كانون مربيان مي توانيم بازوان ايشان بوده و در كنار نايب رئيس محترم بانوان قدم هاي مثبتي را برداشته تا موجبات ارتقاء فوتبال بانوان را فراهم آوريم.
ضمن اينكه انتظار داريم تعداد خانم ها در هيئت رئيسه بيشتر و همچنين حداقل يك خانم در هيئت مديره باشگاه ها اضافه گردد تا حق زنان در ورزش بهتر اداشود.

نادر فریادشیران رئیس کمیته پیشکسوتان:

صحبت ها و دغدغه‌های آقای عزیزی خادم را صادقانه و قلبی می دانم و بنابراین بنده هم وظیفه خود می دانم که مواردی را صادقانه و برای بهبود وضعیت فوتبال کشور عنوان کنم. در ابتدا از آقای عزیزی خادم درخواست می کنم با جدیت به موضوع انتخابات هیات فوتبال استان تهران و تخلفات صورت گرفته ورود کنند و سکان هدایت این هیات را به اهل و افراد سالم و کار بلد بسپارند. موضوع شکایت از ویلموتس و برخورد با مسببین این قرارداد ننگین دغدغه بسیاری از اهالی فوتبال است بنحوی که خود بنده ممکن است بعنوان یک شهروند در این خصوص اقدام به شکایت کنم. بنده همواره سعی کرده ام که منتقد منصف وضعیت فوتبال کشور باشم اما نمی توانم چشم خود را بر روی نکات مثبت فدراسیون هم ببندم. بطور مثال کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با حضور آقایان موسوی و صالحی عملکرد مثبت و منصفانه ای داشته است. بعنوان عضو هیات مدیره و رئیس کمیته پیشکسوتان کانون مربیان هم درخواست هایی دارم:
– استفاده و بکارگیری مربیان خوشنام قدیمی در ترکیب کمیته فنی
– عضویت کانون مربیان فوتبال ایران در مجمع فدراسیون فوتبال
– اختصاص یک درصد از مبلغ قرارداد مربیان به کانون مربیان فوتبال ایران
– همکاری هیأت های فوتبال با نمایندگان کانون مربیان در استان ها

 

مصطفی سفال منش بازرس کانون مربیان فوتبال ایران:

یکی از عوامل تاثیرگذاردر رشد فوتبال باشگاهی کشور وجود مدیران مجرب، با دانش و دارای مدرک مدیریت ورزش و فوتبال میباشد که متاسفانه امروز درباشگاههای ما برخی مدیران بدون داشتن تخصص و مدرک بعنوان مدیر عامل باشگاه مشغول بکار می باشند در حالیکه هیچ تخصصی در زمینه عقد قرارداد، مدیریت بهینه هزینه ها و درآمدزایی را ندارند.در سال های اخیر به وضوح مشاهده شده است که تعدادی از مدیران حتی در جذب مربی دچار مشکل بوده که نتیجه آن تغییر چند سرمربی در یک فصل است. لذا ازفدراسیون درخواست می‌شود همچنانکه یک مربی درصورت داشتن مدرک Aآسیا حق نشستن روی نیمکت یک تیم در لیگ برتر را دارد مدیران هم باید دارای مدرک مدیریت فوتبال باشند تا شاهد ساماندهی وضعیت مدیریتی باشگاههای کشور باشیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید