0

باید طرحی نو دراندازیم

بازدید 8

باید طرحی نو دراندازیم

هرگونه تحول اساسی در فوتبال مستلزم متحول شدن نظام آموزشی فوتبال است و محور اصلی پیشرفت نظام آموزشی، کیفیت عملکرد مربیان است. مربی بعنوان مهمترین رکن آموزش در تربیت ابعاد اجتماعی، عاطفی، اعتقادی و …. شاگردان تاثیر عمیق دارد و در پرورش نیروی انسانی مورد نیاز جامعه نقش تعیین کننده ای دارد.

در رسالت و نقش مربی در توسعه ارزش های اخلاقی و مدنی باید گفت مربی همان است که زندگی شاگردان را تغییر می دهد. در چنین توصیفی است که وجاهت و عمق مسئولیت مربی آشکار می شود.

از آنجا که شاگردان بعنوان مخاطب اصلی مربی، عضو خانواده و شهروند جامعه محسوب می گردند لذا وظیفه مربی تنها انتقال دانش و معلومات فنی نیست، بلکه شاگردان را در ورود بهتر به زندگی فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی یاری می دهد.

در تاریخ فوتبال کشورمان مربیان و معلمان بزرگی چون زنده یادان پرویز دهداری، منصور امیرآصفی، حسین فکری، منصور پورحیدری، بیوک صباغ، محمود یاوری و…..زیسته اند که با نگرش و بينش صحيح، سعه ی صدر و مراعات آداب و رسوم اجتماعی همواره در اندیشه شخصیت دادن به دیگران بوده اند. آنها علاوه بر اینکه خود متشخص بودند و باعث رنجش دیگران نمی شدند، راهنمای شایسته ای نیز برای موفقیت سایرین بودند.

ضمن احترام و تجلیل از همه بزرگان و پیشکسوتان عرصه مربیگری، اکنون نیز مربیان شایسته بسیاری داریم که رفتار، گفتار و منش آنها می تواند الگویی مناسب برای شاگردان و مربیان جوان باشد. عشق و پشتکار مربیان بانوی سرزمینمان، موفقیت های مستمر و کشف استعدادهای بی شمار در فوتسال و فوتبال ساحلی با مربیان وطنی، بردباری و خویشتنداری امیر قلعه نویی در برابر برخی الفاظ ناشایست و ناروا، پایبندی و عشق علی دایی به مسئولیت اجتماعی، رعایت ادب و احترام در گفتار محرم نویدکیا و موارد بی شمار دیگر از جمله آموزه های ارزنده مربیان ایرانی هستند.

کانون مربیان فوتبال ایران ضمن دعوت کلیه همکاران به رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی، در راستای مسئولیت اجتماعی و حرفه ای خود ضمن تقبیح سخنان و اظهارات هنجار شکن و الفاظ ناشایست، آماده دریافت نظرات و پیشنهادات همکاران گرامی جهت شناسایی و تدوین الگوی ارزشهای اخلاقی مربیان است.

لینک تلگرامی ارتباط با دکتر بیژن ذوالفقارنسب رییس کانون مربیان فوتبال ایران:

http://t.me/ifca_admin

t.me/ifca_ir

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید